ایمیل ما
info@asas-phe.com
تماس با ما
051-35414225

تاریخچه مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار

نخستین تلاش ها و نخستین ایده طراحی مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار از یک آلمانی در سال 1878  می باشد. این ایده شامل سرد کردن یک سیال توسط سیال دیگردی بوده است. در سال های بعد تلاش های چشمگیری در زمینه طراحی مبدل های حرارتی صفحه ای انجام گرفت.

مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار اساسا به خاطر سادگی در تمیزکاری و آسانی تعویض صفحات و واشرهای آن در صنایع غذایی و لبنیات در دهه 1930 معرفی شدند و نخستین تلاش ها برای پاستوریزه کردن شیر شروع شد. شیر تا یک دمای خاصی گرم و برای مدت زمان کوتاهی در این دما حفظ می گردید و در نهایت آن را سرد می کردند. تمامی این عملیات باید در داخل تجهیزاتی انجام شود که اولا بهداشتی باشد و ثانیا به آسانی تمیز شود. مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار که پاستوریزه کننده صفحه ای نامیده شد، توانایی انجام این کار را به راحتی داشت.

در دهه 1960 طراحی مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار با تکامل موثر در الگوی صفحات و استفاده از مواد بهبود یافته در جنس واشر کارآمد شد. محدوده کاربردهای این مبدل ها به صورت قابل ملاحظه توسعه یافت و جایگزین مناسبی برای مبدل های پوسته و لوله گردید.

حاصل نهایی تلاش طراحان مبدل های حرارتی صفحه ای منجر به ساخت صفحات موج دار مدل شورون شد که در آن از صفحات با زاویه شورون کوچک، متوسط و بزرگ استفاده می شود. این موضوع سبب شدهکه بازده حرارتی مبدل های حرارتی صفحه ای افزایش و افت فشار سیال کاهش یابد.

پیام بگذارید

با ما در تماس باشید
05135414225