ایمیل ما
info@asas-phe.com
تماس با ما
051-35414225

خصوصیات مکانیکی مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار

یک مبدل حرارتی صفحه ای واشردار در نمایی که قطعات از یکدیگر باز شده اند، در شکل زیر نشان داده شده است. اجزای یک مبدل حرارتی صفحه ای واشردار عبارتند از: صفحه ثابت، صفحه فشاری، صفحات نازک انتقال حرارت و جداکننده جریان، واشرها، میله های افقی راهنمای صفحات، چارچوب و پیچ های فشاری.

هنگامی که تعدادی از صفحات به هم فشرده می شوند، سوراخ های واقع در گوشه های آن، تشکیل تونل یا مجاری را می دهند که سیال را از ورودی به مجموعه صفحات هدایت و در داخل کانال های باریکی بین صفحات توزیع می کند. واشرهای موجود بین هر جفت از صفحات، هر کدام از جریان های سیال را توسط کانال های جریان میان صفحات، محدود می کند. و به این وسیله از مخلوط شدن و نشت سیال به خارج و محیط مجموعه صفحات جلوگیری می شود.

به طور کلی سیال ورودی و یا خروجی به کمک سیستم واشربندی صفحات در مسیرهای مورد نظر هدایت می شود.

آرایش صفحات به نحوی است که جریان های سرد و گرم برای انتقال به شکل یک در میان در کنار یکدیگر قرار می گیرد. سیال گرمتر در طی عبور از مبدل بخشی از انرژی گرمایی خود را از طریق دیواره صفحه ای نازک، به سیال سردتر در سمت دیگر می دهد.

معمولا صفحات به تعداد لازم که در طراحی مشخص می شود، در یک چارچوب پشت سرهم قرار گرفته واشر گذاری می شوند که به وسیله پیچ های فشاری، مجموعه صفحات کنار یکدیگر و تحت فشار قرار می گیرند و مبدل مونتاژ می شود.

پیام بگذارید

با ما در تماس باشید
05135414225